Datadriven sökmotormarknadsföring - B2B

Avison Communication AB | Kravställning: Att generera (många) fler leads till en positiv avkastning.

- 0 %
Besökare
0 %
Fler sidvisningar
0 %
Fler leads

" Att jobba med Northside är väldigt givande eftersom det händer saker. Man ser konkreta resultat. Teamet är alltid snabba på att svara och bra att bolla med när det gäller våra AdWords kampanjer. Jag rekommenderar varmt Northsides tjänster. "

Kunden

Avison Communication AB är en översättnings- och språkbyrå som jobbar med multinationella företag såväl som med mindre lokala verksamheter.

Avison Communication grundades 2002 av Miles Avison. Sedan dess har företaget utvecklats till en professionell, modern och mångsidig språk- och översättningsbyrå. Avison använder sig enbart av översättare med målspråket som modersmål och med en naturlig koppling till den lokala kulturen. Översättare hos Avison förstår att en översättning enbart handlar om den slutliga läsaren. Språk utvecklas, språk är en vital del av kulturen och språk kommunicerar ut vårt budskap till världen

Problemet

  • Man använde sig av flera olika leverantörer för den digitala marknadsföringen
  • Man betalade mycket i konsultarvode och annonseringskostnader och såg ingen positiv avkastning
  • Man behövde se en ordentlig förbättring i antalet genererade leads och affärer från digitala kanaler för att kunna växa på en konkurrensutsatt marknad. Något som inte hade funkat med dåvarande avkastningsnivå.

Kravställningen

Northside blev kontaktade av Miles Avison som driver Avison Communication AB. Avison hade sedan tidigare ett bra samarbeten med webbyrå men uppnådde inte önskat resultat med dess SEM-byrå.

De ville nu hitta en transparent och resultatdriven partner för att förbättra företagets arbetssätt kring digitala kanaler. Målet var att öka lönsamheten.

Lösningen

  • Genomgång & förfining av Google Analytics och konverteringsspårning.
  • Audit & aktionsplan för teknisk sökmotoroptimering
  • Audit, aktionsplan & riktlinjer för UX/besökarflöde.
  • Omfattande data-analys
  • Med data-analysen som grund en total omstrukturering av AdWords-kontot och dess kampanjer.
  • Kontinuerlig optimering & förfining av annonseringen, samt löpande rådgivning kring landningssidor & SEO.